torsdag 24 april 2014

Våren väntar!


Knoppar överallt som ser ut att slå ut när som helst och humlesurr..... bara det blir lite varmare.
Det har varit soligt men faktiskt lite blåsigt och kallt och inte alls så skönt att hålla på med trädgårdsarbetet när solhatten blåser av. Längtar efter den riktiga värmen!

Trädgårdsarbetet är i alla fall påbörjat med en liten miniköksträdgård bakom huset- i lastpallar.
Det var ett tag sedan vi odlade men nu försöker vi på nytt i ett soligt läge i trädgården, alldeles vid stengärsgården ;-)




2 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det härliga tider, men jag håller med - kallt och blåsigt och inte alls så skönt som det ser ut inifrån!
Så fint du har gjort med pallkragarna! Jag är inne på samma linje här, få se hur långt jag kommer.
Lisa

Gela sa...

Det kommer att bli så bra med odling där. Jag drar ner på mitt odlande detta år, odlar bara sånt som jag vet att vi äter. Ha en fin kväll/Gela