torsdag 26 april 2007

Att damma av gästrummet är kul!

Det är alltid kul att fixa lite extra fint i gästrummet när det kommer gäster. Just nu är gästrummet lite av ett genomgångsrum pga att torpets enda innetoalett (separett) är belägen i verkstaden innanför rummet, så det klampas in och ut där hela tiden. I och med toan har gästerna bekvämare än vad vi har för tillfället. Men snart ska jag göra i ordning utedasset igen..

En sak som jag älskar är gamla dukar. Stora o små, ljusa med gamla vackra broderier och spetsar, av bomull eller linne. Linne blir så härligt blankt när man stryker eller manglar det.
Jag hittar dukarna på loppis, har fått en och annan av släktingar och vänner. Mycket uppskattat! och jag använder dem hela tiden, under tvättfatet och på bordet i gästrummet och på matbordet varje dag. Spills det tar jag fram en ny...Tvättar och stryker dem gör jag gärna (annars är jag inte så noga med strykning när det gäller övrigt, som tex lakan, kläder).
Är också tokig i gamla vackra örngott....håhåjaja


Inga kommentarer: